Don't stop believing. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine - WaarBenJij.nu Don't stop believing. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine - WaarBenJij.nu

Don't stop believing.

Blijf op de hoogte en volg Janine

19 Augustus 2012 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Op zaterdag 28 Juli ben ik al weggegaan bij mijn familie in Umina, een week eerder dan ik in mijn vorige verhaal vertelde.
Nadat ik afscheid heb genomen van de familie stap ik met mijn twee zware koffers in de bus en zo ook in de trein richting de stad. Aangekomen op het centraal station in Sydney ging ik echt niet zoeken naar dat hostel met alle spullen die ik bij me had, dus heb ik heel eenvoudig de taxi gepakt.
In het hostel heb ik mijn spullen op mijn kamer gezet en daarna een wandeling naar en door de Botanic Gardens gemaakt. Erg mooi!
Gevolgd door een gezellige middag winkelen en drankjes doen met drie andere au pairs.
Het was lekker druk in het hostel toen ik terug kwam, iedereen zat aan de wijn en aan het bier voordat ze gingen stappen. Dan kan ik toch niet achterblijven? Ik ben gezellig meegegaan.

Een mooie dag, zondag 19 Juli, en wij gaan naar Taronga Zoo!
De Koala’s zijn in het echt net zo schattig als op alle foto’s en ze lagen lekker lui in de bomen. Ook de Kangaroos waren heerlijk aan het genieten van de zon.
We zijn naar een zeeleeuwen show en naar een Bird show geweest. Ik vind het knap hoor, hoe ze die dieren kunnen trainen. Er waren natuurlijk nog veel meer dieren, die we in Nederland ook rond hebben lopen in de dierentuinen.
Alweer een leuke dag gehad.
Het is toch wel lekker om een week vrij te zijn!

De rest van deze week heb ik doorgebracht in en rondom het hostel. Een aantal dagen een wandeling naar de stad en door de Botanic Gardens gemaakt.
Ook Elizabeth Bay heb ik bezocht met een kamergenootje van het hostel, wow, wat een mooi uitzicht zeg! Wat is Australië toch mooi!
Een avond stappen in Kings Cross, heerlijk Thai eten in het hostel en ook af en toe vooral even niks doen. Ik ben de tijd wel doorgekomen, maar ik keek er ook erg naar uit om naar mijn nieuwe familie te gaan.

Op vrijdag 3 Augustus kwam mijn nieuwe hostmom Simone me ophalen bij het hostel en toen zijn we naar ‘huis’ gereden.
Eenmaal aangekomen in Bella Vista bij het mooie huis waar ik de volgende zes maanden mag verblijven, krijg ik een snelle rondleiding.
We gaan lunchen bij een café maar veel tijd hebben we niet want we moeten Kaitlin ophalen op school. Eenmaal weer thuis kwam een vriendin van Simone met haar dochter, (vriendin van Kaitlin). De meiden ging samen spelen en de moeders gingen aan de wijn en de lekkere hapjes met kaas. Wat een gezelligheid!
De eerste dag gaf me al meteen een goed gevoel en ’s avonds gingen we ook nog eens lekker uiteten!

Ik heb me aangemeld bij de sportschool, zodat ik overdag, wanneer Kaitlin op school is, mijn tijd in kan vullen. Voor de weekenden moet ik nog iets verzinnen, maar het is helemaal geen straf om hier rondom het huis te blijven.

De eerste werkweek verliep erg goed. De eerste dagen heeft Simone me alle werkzaamheden uitgelegd en me daarmee ook geholpen. Daarna heb ik het werk zelf in handen genomen en het valt me zeker niet tegen!

Zaterdag 11 Augustus
Na een leuke eerste week heb ik ook een erg gezellige zaterdag achter de rug! Samen met drie andere au pairs zijn we naar de Dutch Shop geweest. Ze verkopen redelijk veel Nederlandse producten zoals o.a. stroop, hagelslag, drop en Zwitsal.
We hebben gezellig geluncht en naar de oude Nederlandse muziek geluisterd, ook al was dat niet helemaal mijn smaak.
Nadat we de Dutch Shop hadden bezocht zijn we naar Castle Towers gegaan, een groot winkelcentrum waar wij meiden ons wel vermaken! Eerst hebben we een overheerlijke kop warme chocolademelk gedronken en nadat we een aantal uren hebben gewinkeld zijn we gaan eten bij een Mexicaans restaurant.
Die avond zijn we naar de film The Sapphires geweest, een erg leuke film, ik heb er weer van genoten!
Het was dus een erg geslaagde dag!

Ook de tweede werk week bij mijn nieuwe familie ging erg goed en ik heb met veel plezier gewerkt.
Ik heb een fijne verjaardag gehad en allemaal lieve berichten ontvangen vanuit Nederland. Deze avond ben ik samen met mijn ‘familie’ gaan uiteten in een Italiaans restaurant. Ik heb genoten!

En dan is het alweer weekend, wat vliegt de tijd! Op zaterdag hebben we weer een grote Market bezocht. Het is erg leuk om hier rond te kijken, ze hebben daar bijna alles!
In de middag zijn we gewoon verder gegaan met shoppen in een winkel net zoals wij de Makro hebben.

Tegen de avond zijn we naar Randwick (bij het centrum van Sydney) gereden om Anniek daar op te halen.
Die avond zijn we gezellig gaan uiteten en hebben we een heerlijke warme chocolademelk gedronken in een chocoladebar!
Op zondag hebben we nog even onze reisplannen doorgesproken die we zullen uitvoeren vanaf eind februari 2013. We hebben er zin in!!
Ook hebben we de film Step Up 4 bezocht en ook deze was weer erg leuk!
Na deze fijne dag heb ik Anniek naar huis gebracht.
Ik had natuurlijk wel al veel auto gereden hier, maar niet op de snelweg en in alle drukte rondom de stad.. Op de terug weg ging het niet zoals het had moeten gaan en ik was alleen. Ik had een verkeerde afslag gepakt, waarbij ik eerst dacht: o nee toch! Ik kwam midden in de stad op de drukste straat van het centrum terecht, dat was natuurlijk wel spannend, maar ik keek mijn ogen uit! Daarna reed ik ook nog eens over de Harbour Bridge. Wat een avontuur.
Uiteindelijk heb ik de gewone weg weer kunnen volgen en ben ik veilig thuis gekomen, waarna ik meteen weer een andere auto in mocht stappen om mee te gaan uiteten!

Het is hier geweldig!
Just don’t stop believing.
Liefs Janine

  • 19 Augustus 2012 - 14:47

    Remke.:

    Schatjeeee, wat fijn dat het nieuwe gezin je een stuk beter bevalt!
    En ik geloof best dat jij je vermaakt in dat paleis haha,
    en mooie foto's in je album!! Geniet ervan babe, xxxx<3

  • 19 Augustus 2012 - 16:34

    Lilian:

    Hallo Janine, wat fijn om te lezen dat je het bij deze familie zo gezellig hebt...!
    Het doet goed om te lezen dat de tijd vliegt; dat is altijd een goed teken!
    Wat knap van je dat je in de drukke stad toch nog de weg weet te vinden als je met de auto bent; voor mij zou dat een ramp zijn, haha!
    Schrijf vooral veel ervaringen voor ons op, en natuurlijk foto 's, het is altijd weer fijn om te lezen hoe het je vergaat, groeten, Lilian

  • 19 Augustus 2012 - 17:08

    Karin:

    Heej Janine, fijn dat het bevalt in je nieuwe gezin.
    Mooie avonturen meegemaakt met auto rijden, zo leer je nog eens auto rijden.
    Het valt me wel op dat ze daar ook veel eten.....en uit eten gaan, met wijntje hier en wijntje daar.
    Ga zo verder.
    Alleen die klompen zijn net een beetje te groot volgens mij, moet je even met je tene helemaal naar voren gaan en dan je vinger achter de hak houden gaat dat heeeel gemakkelijk? nou dan zijn ze te groot ;-)

    Gr. Karin


  • 19 Augustus 2012 - 18:12

    Ditte:

    Hey liefie!

    Het is erg leuk om je verhalen te lezen en ik ben blij dat je het naar je zin hebt!!!
    Hahaha, ik moest meteen denken aan de dag dat we met z'n drieeën naar de dierentuin gingen =D
    Je hebt echt super leuke foto's gemaakt!
    Het doet me goed om te lezen dat je het naar je zin hebt daar.

    Liefs, Ditte!

  • 19 Augustus 2012 - 18:12

    Ditte:

    Hey liefie!

    Het is erg leuk om je verhalen te lezen en ik ben blij dat je het naar je zin hebt!!!
    Hahaha, ik moest meteen denken aan de dag dat we met z'n drieeën naar de dierentuin gingen =D
    Je hebt echt super leuke foto's gemaakt!
    Het doet me goed om te lezen dat je het naar je zin hebt daar.

    Liefs, Ditte!

  • 19 Augustus 2012 - 18:12

    Ditte:

    Hey liefie!

    Het is erg leuk om je verhalen te lezen en ik ben blij dat je het naar je zin hebt!!!
    Hahaha, ik moest meteen denken aan de dag dat we met z'n drieeën naar de dierentuin gingen =D
    Je hebt echt super leuke foto's gemaakt!
    Het doet me goed om te lezen dat je het naar je zin hebt daar.

    Liefs, Ditte!

  • 19 Augustus 2012 - 18:14

    Ditte:

    P.s. Sorry voor de 3 reacties! de computer liep vast.....

  • 20 Augustus 2012 - 09:53

    Jolanda:

    Lieve Janine!

    Waat leuk um dien verhaaltjes te laeze!
    en waat fijn desse ut in dit gezin nao diene zin hebs! Dich hebs ge gaoje keuze gemaaktj!
    Waat ein leuke foto's weer stiekem waal ein bitje jaloers!
    Geniet er nog van!

    xxxx

  • 20 Augustus 2012 - 23:06

    Desiree Verhijden:

    Hey Janine, wat super om steeds je verslag te lezen. Lijkt mij allemaal een geweldige ervaring!
    Geniet van je tijd daar. Liefs XX Desiree

  • 21 Augustus 2012 - 23:23

    Marloes:

    Ha janine,

    Waat un leuke foto van dich met het limburgse petje, Dich kins nog zuwiet weg zeen mer limburg blieftj toch nog waal beej dich ;). Geniet er nog van meid en fijn vur dich det dien nowe gezin dich good bevaltj!

    Kiek alweer uut noar dien now verhaal!

    Nog hiel vul plezeer! en maak mer uns gow un foto van zu unne knappe surfdude :D.

    Dikke X Liefs Marloes


  • 27 Augustus 2012 - 19:22

    Harmpje:

    Hoi Meisje,
    Wat weer een geweldig verhaal. Je zit nu echt goed in je vel, dat is wel duidelijk.
    Goed bezig.
    Ik zie je morgen wel weer op de Skipe.
    Fijne dag morgen.
    XXXXX

  • 28 Augustus 2012 - 21:33

    Wim En Tiny:

    Hoi Janine,
    Wat weer een mooi verhaal.
    Erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, maar vooral . . .
    dat je het goed naar je zin hebt daar.
    Geniet ervan !!

    Groetjes, Wim en Tiny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Janine

Actief sinds 18 April 2012
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 17742

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 30 November -0001

Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: