Welcome to my world. - Reisverslag uit Umina, Australië van Janine - WaarBenJij.nu Welcome to my world. - Reisverslag uit Umina, Australië van Janine - WaarBenJij.nu

Welcome to my world.

Door: Janinevnispen

Blijf op de hoogte en volg Janine

22 Juli 2012 | Australië, Umina

Hoi!

Ja daar ben ik weer!
..Om een lang verhaal kort te maken:

Zaterdag 30 Juni heb ik samen met Lisa en Nynke een heerlijke wandeling gemaakt. De bedoeling was om van Bondi naar Coogee te lopen. Maar zo is het niet helemaal gegaan: we zijn gestart in Bronte, toen naar Coogee gewandeld, vanuit coogee met de bus terug naar Bronte en van daar uit verder gewandeld naar Bondi. Dat de planning een beetje in de soep was gelopen maakt helemaal niks uit want het was een prachtige dag! Tijdens de wandeling hebben we een aantal keren stil gestaan om o.a. surfers, dolfijnen en natuurlijk het geweldige uitzicht te bewonderen.

Na dit mooie weekend is mijn eerste werkweek begonnen. Alles verliep goed, maar ik vond het eigenlijk helemaal niet zo leuk. Moest ik nog steeds wennen aan alles of wat zou het zijn geweest?..

Op zaterdag 7 Juli heb ik Anniek opgezocht in een te groot winkelcentrum.. Ja dat is best lastig, maar het is gelukt!
Nadat we deze middag hebben doorgebracht met winkels kijken, zijn we bij Anniek thuis op de bank geploft met een kop thee. Tot dat we avond eten kregen hebben we naar vele afleveringen van Modern Family gekeken.
De dag hebben we afgesloten met een heerlijke cocktail.

Op zondag 8 Juli hebben we samen met Lisa en Nynke de Sydney Tower bezocht, waar we Sydney op een hoogte van 300 meter hebben kunnen bewonderen. Wauw! Ja, dan weet je toch wel weer waar je het allemaal voor doet.
‘s Avonds hebben we gegeten bij Pancakes on the Rocks. Lekker, maar veel!

Wat was het toch weer een heerlijk weekend!

De werkweek ging hetzelfde als de week daar voor, maar wel met meer activiteiten die ik met de kindjes heb gedaan. Toch voelde het niet goed.
Die week heb ik toch maar besloten dat ik het op deze manier niet heel lang vol zal houden. Nadat ik hierover met de organisatie heb gesproken werd duidelijk dat ik op zoek mocht naar een nieuw gezin!

Zaterdag 14 Juli was een mooie dag! Wat een verassing. Anniek en ik hadden gepland om naar de Botanic Gardens te gaan. Maar in de stad hebben we toch besloten om de Ferry te pakken naar Manly. In Manly hebben we alle leuke winkeltjes op de boulevard bewonderd, op het strand gelegen en genoten van een mooie warme en zonnige dag in de winter van Australie.

Mijn zoektocht naar een nieuwe familie ging best wel goed..
Ik heb contact gehad met twee gezinnen, die me beide wel erg aanspraken en het waren toch wel verschillende situaties.
Een gezin had mij een persoonlijke email gestuurd met extra foto’s en een verhaal. Hier heb ik een erg leuk Skype gesprek mee gehad en ik was er erg enthousiast over!

Met mijn keuze heb ik nog even gewacht, misschien kwam er nog een bericht van de andere familie. Maar dat was niet het geval.
Ik heb er een nacht over geslapen en nog eens goed nagedacht wat ik zou willen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Familie Barnsley uit Bella Vista. Ze hebben een dochter van 8 waar ik van maandag t/m vrijdag, voor en na schooltijd voor zal zorgen.
Op vrijdag 3 augustus komt mijn nieuwe hostmom me ophalen en tot die tijd blijf ik gewoon waar ik nu ben, in Umina.

Vanaf vrijdag 3 augustus is mijn adres:
4 Clover Hill Grove,
Bella Vista NSW 2153
Australia

Donderdag 19 Juli
Een dag naar de stad waar ik met Anniek had afgesproken. De planning was alweer om naar de Botanic Gardens te gaan, maar helaas zat het weer niet zo mee en hebben we gekozen voor de bioscoop, Ice age 4! Ja ja, hij was leuk

Zondag 22 Juli
Het is alweer vier weken geleden dat ik in Nederland op het vliegveld stond. Wat vliegt de tijd!

Geen mooie dag vandaag, maar wel een gezellige dag naar de stad met Bram en Anniek om even de Harbour Bridge en Opera House te bewonderen, een klein rondje door de Botanic Gardens te lopen, eindelijk.. en daarna toch weer de bioscoop opgezocht, deze keer om naar de film, The Amazing Spider-man, te gaan. Ook erg leuk en spannend!!

Op naar nog twee weken werken bij dit gezin en dan alweer een nieuw begin. Ik kan niet wachten, laat maar komen!

Tot snel, Liefs Janine

  • 25 Juli 2012 - 15:32

    To: Janine:

    Heey Janine,
    wat fijn om te horen dat je een nieuw gezin gevonden hebt!!
    Ik hoop dat dit gezin je wel bevalt.
    Zo te horen kun jij me later moeiteloos door Sydney rondleiden :P
    We houden contact!!!

    xxxx Liefs!

    Ditte

  • 31 Juli 2012 - 14:25

    Karin:

    Ha Janine, hoe gaat het nu bij jouw nieuw gezin en plaats?
    Ben je al een beetje gewend?
    Veel succes

  • 31 Juli 2012 - 20:14

    Evy:

    Heel veel succes daar meis! Geniet! x

  • 12 Augustus 2012 - 15:13

    Noortje:

    Hee Janine!
    Leuk om je verhaal te lezen.. en wat knap van je dat je de knoop hebt doorgehakt om een ander gezin te zoeken! Gelukkig doe je in het weekend veel leuke dingen :) Veel succes de komende 2 weken!!
    Liefs Noortje

  • 14 Augustus 2012 - 11:46

    Lieke:

    Lieve Neun !

    Wat maak je ons jaloers met al je leuke verhalen !
    Ben erg blij om te horen dat je het nu naar je zin hebt bij het andere gezin,
    een dappere keuze om deze stap te nemen !
    Kijk er al naar uit om volgende week weer je verhaal te lezen.

    Genieten !

    xxx

  • 16 Augustus 2012 - 10:03

    Wim En Tiny:

    Hoi Janine,

    HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE 20-STE VERJAARDAG.

    Als ik dit schrijf (ned.tijd 10.00 uur) is de dag bij jou al weer bijna voorbij.
    Geniet van deze specilae dag, op zo'n speciale plaats.

    We kijken alweer uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes, Wim en Tiny.

  • 16 Augustus 2012 - 17:12

    Claudette:

    Hallo Janine,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Een leuke dag toegewenst.

    groetjes van Wim en Claudette

  • 16 Augustus 2012 - 23:09

    Ingrid:

    Ha Janine
    congratulations! Dit zal vast een hele speciale verjaardag voor je zijn!
    Geniet van alle leuke dingen!
    groetjes Ingrid, Rik, Floor, Lotte en Maud

  • 20 Augustus 2012 - 20:43

    Liesbeth:

    Ha janine,
    Wat fijn om weer get van dig tehure en det ut good mit dig geit.
    Ich bin diene verjoardaag knotsj vergeate mer bie deze PROFICIAT.
    Dood hiel vul genieten en aug veurzichtig zeen he!

    XXXX en de groetjes Hans, Liesbeth, Ran en Tim.
    ps Ran weet heur riebewies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Umina

Janine

Actief sinds 18 April 2012
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 17738

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 30 November -0001

Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: