Christmas day, the Aussie way! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine - WaarBenJij.nu Christmas day, the Aussie way! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine - WaarBenJij.nu

Christmas day, the Aussie way!

Blijf op de hoogte en volg Janine

18 December 2012 | Australië, Sydney

Hallo :),

Over het algemeen heb ik heerlijk rustige weken die heel snel voorbij gaan..
Niet te geloven!
Daarbij behoren ook een paar gezellige weekenden.

Het weekend van 1 december, het begin van de zomer, was Anniek weer gezellig op bezoek!
Op zaterdag wilde we de Blue Mountains gaan bezoeken en een mooie wandeling maken, maar omdat het 40° was hebben we dat graag aan ons voorbij laten gaan en hebben we lekkere Smoothies gemaakt en nog een duik genomen in het zwembad.
Ook niet verkeerd!

Twee weken daarna heb ik Marieke opgehaald op het vliegveld, om vervolgens weer naar huis te rijden en een gezellig weekend tegenmoet te gaan.
Dat is wel gelukt, we hebben de market bezocht en de nodige souvenirs gekocht.
Ik had de eer om al haar 10000 foto’s als eerste te bekijken, een beetje voorpret mag wel! Wauw, veel van die prachtige gebieden mag ook ik gaan bewonderen!
Lucky me!
Ik heb allemaal tips gekregen en leuke verhalen gehoord over haar reis. Ik ben er helemaal klaar voor.

Ook het weekend daarna kwam Marieke logeren, weer een rustig weekend. We hebben twee keer mogen babysitten en ook hebben we weer door nieuwe foto’s gebladerd.
Nog even het winkelcentrum bezocht en er een leuk dagje van gemaakt!
Op zondag was het weer tijd om Marieke haar spullen in te pakken en naar het vliegveld te rijden.
Verder die dag heb ik vooral niet te veel gedaan, want het was wederom een warme dag!

Marieke gaat bijna terug naar Nederland en ook Anniek is helaas door omstandigheden terug naar huis.
Dat betekent dat ik mijn reis over een aantal weken alleen zal gaan doen, maar ik denk dat me dat heel goed bevalt.

Over ongeveer zes weken bezoek ik Melbourne waar ik een tour ga doen en de stad ga bewonderen. Die tour zal ik samen met een andere Nederlandse au pair doen, dus dat wordt weer gezellig!
Daarna komt Nieuw-Zeeland, de eerste 8 dagen ga ik bij mijn oude klasgenootje en haar ouders logeren. Gisteren werd me al gevraagd door haar zusje of ik het leuk zou vinden om mee te gaan op de boot. Daar zeg ik echt geen nee tegen!!
Verder wordt het denk ik heel veel kletsen over de afgelopen 12 jaren en allemaal leuke dingen doen!
De tweede week wil ik een tour gaan doen, deze tour gaat door het hele Noordereiland.
Met een bus, iedere dag weer een nieuwe mooie plek bezoeken en genieten!

Weer terug in Australië vlieg ik naar Cairns en daar start ik de trip langs de oostkust!
Alvast genoeg om over te dromen :).

Volgende week is het Kerstmis, maar het kerstgevoel is er nog niet. Dat komt natuurlijk omdat het hier zo anders is, maar dat vind ik niet erg.
Ik vier kerst thuis, samen met mijn ‘familie’. Gezellig bij de boom, pakjes uitpakken en daarna een frisse duik nemen in het zwembad en barbecueën. Raar, maar waar!

Met oud- en nieuwjaar ga ik naar de stad, waar een prachtige vuurwerk show zal zijn en dat mag ik gaan zien!!

In de maand januari wil ik nog een paar mooie gebieden bezoeken hier in de omgeving en ga ik ook alle voorbereidingen treffen voor het reizen.
Op 31 januari ga ik de familie verlaten en een nieuw avontuur tegemoet!
Ik laat een deel van mijn bagage hier achter, dus ik kom nog een keer terug. Afscheid nemen hoeft dus gelukkig nog niet!

Genoeg mooie vooruitzichten, maar de komende zes weken geniet ik van vele gezellige momenten met Kaitlin terwijl ze vakantie heeft. Veel zwemmen en nog meer leuke dingen!

Ik wens jullie fijne kerstdagen en alvast een mooi, liefdevol en gelukkig 2013!
(Lilian, bedankt voor de lieve kerstkaart!)

Heel veel liefs en een warme groet,
Janine

  • 18 December 2012 - 11:28

    Marloes:

    Heey,

    Ik ben jaloers! Geniet er van want je gaat een mooie tijd tegemoet! Fijne feestdagen!

    xxx

  • 18 December 2012 - 19:09

    Marleen & Gerard:

    Hé Janine,
    Wat weer een goed verhaal met mooie herinneringen en nog mooiere vooruitzichten!
    Ook al kennen we jouw plannen natuurlijk allemaal al, het blijft toch leuk om het zo in een soort van column te lezen.
    Voor jou en jouw "familie": een gezellige kerst gewenst, bij het zwembad met bbq, en een spetterende, Australische jaarwisseling.
    Maar goed, voor die tijd spreken we elkaar vast nog wel.
    Groetjes, xxx
    Marleen & Gerard

  • 18 December 2012 - 19:22

    Ditte:

    Hey schat!

    Alweer een leuk verhaal! Ze zijn echt heel leuk om te lezen!
    Ik hoop dat je nog volop geniet van je laatste weken bij de familie en daarna lekker rondtrekken met je rugzak!
    Ik wens je alvast fijne kerst en een gelukkig 2013!

    Liefs,
    Ditte

  • 19 December 2012 - 17:09

    Froukje:

    hee lieve schat,

    Wat leuk om te lezen wat je nog allemaal te beleven en te zien hebt.:) Alleen reizen lukt je zeker!
    hopelijk krijg je de tijd dan ook makkelijk rond, maar dat lijkt me wel met zo een mooie omgeving.
    heel fijne kerstdagen mop en ook een geweldige jaarwisseling in Australië!!

    We appe,facebooke, skype enz.. nog!

    xxxxx liefs Froukje <3

  • 19 December 2012 - 20:17

    Elisa:

    Hi Janine! Leuk verhaal weer...
    Alvast fijne kerstdagen en een geweldige jaarwisseling!!
    Als je terug bent moeten we maar snel weer eens gaan borrelen met Milou en Jasmijn.
    Have fun & enjoy.

    X Elisa

  • 19 December 2012 - 21:23

    Claudette:

    Ha Janine,
    Wat een heerlijk leventje heb jij !
    Veel plezier nog de laatste periode bij deze familie.
    Fijne feestdagen vanuit een Nederweert zonder zon, zonder zwembad, zonder 40 gr. ect ect ect
    groetjes Claudette

  • 23 December 2012 - 22:47

    Lilian:

    Hi There!,

    Wat gezellig om weer even een berichtje te lezen! Wat zal het voor jouw gezin daar ook wennen zijn als jij er niet meer bent om de zaak draaiend te houden!!
    Ze zullen je zeker heel erg gaan missen!!
    Maar net zoals jij, zullen ook zij heel veel goeie herrinneringen houden.
    Geniet van de voorpret van jouw reis, en als er iemand is die een spetterend oud op nieuw heeft, zal jij het zijn!!!
    Groeten en liefs, Lilian

  • 31 December 2012 - 08:58

    Harm:

    Hoi Janine.

    Het is weer een heerlijk verhaal, zoals altijd.
    Vanavond vuurwerk kijken op de brug.....lijkt me fantastisch.
    Alvast de beste wensen voor het komende jaar.
    het wordt een 2013 voor jo om nooit te vergeten.

    Yes we can.....

    Tot gauw. XXXXX

    Harm

  • 31 December 2012 - 12:17

    Tiny En Wim:

    Hoi Janine,

    allereerts wensen we jou een gelukkig nieuwjaar,en heel veel reis genot in 2013.
    maar als we je reis verslagen lezen en wat er nog allemaal te gebeuren staat dan gaat dat ongetwijfeld lukken,geniet van deze onvergetelijke tijd .

    groetjes Tiny en Wim

  • 31 December 2012 - 18:25

    Erna:

    heeeeey Janine ik ben echt heel heel erg jaloers, maar wat een bewondering heb ik voor je......

    Een heel fijne ouderjaarsdag en geniet geniet geniet

    erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Janine

Actief sinds 18 April 2012
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 17730

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 30 November -0001

Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: