All my bags are packed, I am ready to go... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine - WaarBenJij.nu All my bags are packed, I am ready to go... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine - WaarBenJij.nu

All my bags are packed, I am ready to go...

Blijf op de hoogte en volg Janine

25 April 2013 | Australië, Sydney

Hoi Hoi,

Na Airlie Beach kwam Agnes Water. Samen met een kamergenootje heb ik een fiets gehuurd en zijn we naar Town of 1770 gegaan. Er was een prachtige zonsondergang waar we heerlijk van hebben genoten!
Ook heb ik in Agnes Water een surfles gevolgd en ook al lukte het niet zo goed om op de surfplank te gaan staan, het wat super leuk om te doen!

Daarna volgde Hervey Bay, waar we in het hostel een breefing kregen over de tour naar Fraser Island! We hebben kennis gemaakt met zijn alle en de rest van de avond ook nog gezellig bij elkaar gezeten!
De tour naar Fraser Island was geweldig en ook de groep was super!
We hebben vaak in een Meer en rivieren mogen zwemmen en Sanddune’s bewandeld. In de avond maakten we een kampvuur en hadden we een BBQ.
De andere avond maakte onze tourguide een heerlijke pasta! Het waren drie super gezellige dagen die ik zeker niet had willen missen!

Na Hervey Bay & Fraser Island bezocht ik Rainbow Beach, waar we met het hostel naar een Sanddune gingen en met zijn alle de zonsondergang gingen kijken!
Ook heb ik een boomerang beschilderd, dat was een leuk werkje om een middag mee op te vullen! Er waren een aantal andere Nederlanders in het hostel waar ik een avond mee heb gepraat! Heel erg gezellig :)

Op maandag 18 Maart kwam ik aan in Noosa. Een heel fijn hostel, dichtbij het strand, National Park en alle winkels!
De winkels heb ik allemaal bezocht en ook een dag door National Park gewandeld, heerlijk!
Wat is het toch heerlijk om in de ochtend te beslissen wat je gaat doen!
Er was een leuke markt in de buurt van Noosa, die heb ik bezocht en ik heb een erg leuk souvenirtje mee naar huis genomen!
Steeds weer komen er andere mensen op de kamer in het hostel, het is super om alle verhalen van iedereen te horen! Wat ze gaan doen en hoe lang enz.
Zo ontmoet je ook weer vrienden van ze en we gingen allemaal samen een avondje stappen!

Die vrijdag ging ik door naar Brisbane!
Wat een leuke stad!, :) Samen met Lisa heb ik een Koala Park bezocht. Natuurlijk waren er vooral veel Koala’s, maar ook Kangaroos, schapen, reptielen, vogels, wombats etc.
Daarna gingen we terug naar de stad, naar Southbank, er was markt en daar hebben we overheen gelopen en later nog even aan het ‘strand’ gezeten.
Ook heb ik tijdens mijn tijd in Brisbane de musical Legally Blonde gezien! Altijd leuk!!
Samen met kamergenootjes heb ik een avondwandeling gemaakt door Brisbane, heel erg mooi met alle lichtjes van de stad!

En daarna het veelbelovende Byron Bay waar iedereen heel erg enthousiast over is en waar ik tien dagen zou verblijven!
Ik zat in het hostel genaamd, Arts Factory Lodge en ik moet zeggen, dat ik het toch wel met iedereen eens ben! Wat een heerlijk sfeertje.
De lighthouse walk is een populair iets in Byron wat ik toch ook echt gedaan moest hebben, het was een lange wandeling maar het was zeker de moeite waard!
Deelnemen aan een Quiz die plaatsvond in het hostel, een bezoek aan een ander hostel waar meiden meededen aan Jelly wrestling, zwemmen, ping pong, sieraden maken, bbq met zijn alle, op het strand de sunset en moonrise bewonderen en verder vooral helemaal niks doen!
Wat was het een heerlijke tijd :) echt het vakantiegevoel!

Na Byron Bay ging ik naar Canberra en daarna door naar de farm in Bredbo. Ik werd heel vrolijk ontvangen door Dana, de mevrouw van de Boerderij!
Thuis was het tijd voor het avond eten en gezellig geklets!
De tijd op de Farm was heel erg leuk, paarden voeren in de ochtend en avond en af en toe verplaatsten we de paarden naar een andere wei!
Ik heb de koelkast geverfd, de tafel geschuurd om er later op te schilderen, plantjes in de tuin geplant, het moestuintje winter klaar gemaakt, gekookt, het kippenhok schoonmaken enz. Allemaal kleine klusjes, maar wel erg leuk!
Twee weken waren wel genoeg voor mij, haha!

Afgelopen zaterdag mocht ik met de buren van de boerderij meerijden naar Sydney, dat was wel een luxe! Ze hebben met afgezet bij het hostel en ook het hostel was super! Gratis ontbijt, gratis internet en een schone en grote slaapkamer!
Ik heb mijn koffers opgehaald bij mijn hostfamilie en nog een dag bij Kaitlin kunnen zijn!
Al mijn spullen heb ik nog eens uitgezocht en mijn koffers zijn klaar voor vertrek..
Ik heb Circular Quay nog bezocht en een drankje gedaan bij The Opera House en de musical the Addams Family gezien.
Vandaag is de laaste dag in Australie,ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik ben klaar om te gaan :)
Morgenvroeg check ik mijn koffers nog een keer, moet ik uitchecken in het hostel en daarna vertrekt de bus naar het vliegveld..

Het avontuur zit erop en wat was het een mooie tijd, heel veel ervaringen en heel veel leermomenten!
Thanks everybody!

• 25 April 2013 - 08:31

Harm:

Hoi lieverd.

Weer een mooi verhaal, wat een belevenissen allemaal.
    Als je terug bent zul je nog wel veel meer te vertellen hebben.
    Ik kan bijna niet meer wachten om je te knuffelen.
    Ben zo trots op je.

tot zaterdag, goeie reis.
    Laat je maar lekker verwennen in the plane.

XXXXXXXXXXXXXXXX

• 25 April 2013 - 18:23

Claudette:

Hallo Janine,

jeetje wat vliegt de tijd!
    Een hele goede en veilige terugreis gewenst en veel succes met het wennen aan het leven in Nederland.
    groetjes Claudette

• 01 Mei 2013 - 22:28

Desiree Verhijden:

Prachtig om al jouw verhalen te lezen. Heb ervan genoten! Heel veel succes in Nederland! Wij komen elkaar vast wel weer eens tegen! Gr, Desiree