Love life! =) - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Janine - WaarBenJij.nu Love life! =) - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Janine - WaarBenJij.nu

Love life! =)

Blijf op de hoogte en volg Janine

09 Maart 2013 | Australië, Airlie Beach

Hallo Allemaal,

Na twee hele leuke weken in Nieuw-Zeeland vloog ik op Donderdag 21 februari weer terug naar Australië! Terug in Sydney ging ik met de trein naar Katooma/TheBlueMountains. Daar had ik een heel erg leuk en gezellig hostel. Het was klein en heel gemakkelijk om met de andere reizigers in contact te komen! De keuken stond in de avond helemaal vol, maar iedereen zat uiteindelijk samen aan tafel! Leuk toch =)
Het regende heel erg veel deze dagen in de Blue Mountains, maar op dag twee was het droog in de ochtend en heb ik een wandeling gemaakt richting de Katoomba Falls en naar Echo Point om de Three Sister te bekijken! Gelukkig had ik dit allemaal kunnen zien voordat het weer begon te regenen en het helemaal mistig werd in de bergen! Hoe snel dat kan gaan!
Ik ben teruggegaan naar het hostel en met een kop thee bij de kachel gaan zitten! Het waren Twee rustige maar erg gezellige dagen!

Op zondag 24 februari was mijn vlucht naar Cairns, en de trip langs de oostkust kon beginnen!
Wat een vakantie gevoel! Zon, zee, strand, palmbomen en souvenirwinkeltjes..
Ik ben een week in Cairns geweest en het was super!
De zoo op het dak van het Casino was erg leuk om een keer te zien. Koala's, slangen, vogels, schildpadden en een krokodil die ineens begint te leven wanneer er kipfilet boven zijn domein hangt! Wow!
Ik heb een dag doorgebracht op de boot op de Great Barrier Reef, waar ik voor de eerste keer heb gedoken!! We kwamen een grote schildpad tegen, die kwam heel erg dichtbij, wat een geluk! Later met snorkelen kwamen we Nemo ennog vele andere vissen tegen. Het was een prachtige dag!
Ook ben ik een dag gaan raften, in de rivier! We moesten de raft goed vasthouden af en toe, maar wij met een raft vol meiden en Tom, we zijn er niet uitgevallen. Wel een keer, maar toen was het de bedoeling! Vaak mochten we ook zwemmen in de rivier, heerlijk even afkoelen.. Ook sprongen we vanuit een rots in het water =) alweer een leuke dag.
In Cairns is er een buiten zwembad, The Lagoon, waar iedereen gratis mag zwemmen. Dat is af en toe wel even lekker, want ik vond het daarboven toch echt te warm. Af en toe een lekker koud drankje in de bar en een gezellig avondje uit!

Zondag 03 Maart.
Een paar dagen naar Magnetic Island. Eerst metbde bus naar Townsville en toen met de Ferry naar het eiland! Een hostel op het strand, hangmatten, palmbomen en een zwembad! Wat een leven =)
Ik heb de rockwalibi's gevoerd. Dat was leuk, ze kwamen allemaal om me heen zitten en bedelen om brokjes! Ze aten gewoon uit mijn hand.
Verder waren de dagen heel rustig, zwemmen, zonnen, genieten, slapen.

Op dinsdag 05 Maart ging de bus naar Airlie Beach. Wat een regen! De straten stonden blank en het heeft de hele dag zo geregend. Gelukkig is het niet koud en dus ook niet erg om nat te worden!
Mijn Whitsundays tour ging niet door op woensdag, dus ik ben op donderdag gegaan! Weer mogen snorkelen, en alweer heel mooi. Maar hier zaten iets meer kwallen, dus na een stuk te hebben gezwommen, vond ik het alweer genoeg!
Daarna gingen we naar Whiteheaven Beach en het werd ineens prachtig weer, blauwe lucht en zon! Dat maakt alles zoveel mooier. We hadden een heerlijke lucnh en na een tijd door te hebben gebracht op het strand, gingen we terug naar Airlie Beach.
Op vrijdag bestond de halve dag uit, verhuizen naar een andere kamer, kleren in de droger doen op de hoogste stand, mijn tassen sprayen met spray tegen de Bedbugs, want die zaten in de slaapkamer en hebben mijn hele voeten lekgeprikt.

Vanavond gaat de bus naar Agnes Water!
Tot snel!
Liefs xxxxx

• 09 Maart 2013 - 13:42

Ditte Bijlmakers:

Heey Janine,

wauw, wat een droomreis maak jij!!
    Wat doe jij leuke dingen zeg!!
    Geniet ervan en tot snel!

xx Ditte

• 09 Maart 2013 - 15:39

Froukje:

haaaai Janine!! :)

Ik word er bijna jaloers van zo goed klinkt het! Fijn dat je zo geniet!
    Nog heel veel plezier en misschien nog een keer tot skype.

Groetjes van ons allemaal hier.. dikke kus van mij (L) Froukje

• 11 Maart 2013 - 08:32

Harm:

Hoi Janine,

Het is bijna onwerkelijk wat jij allemaal mee maakt.
    Je laat geen minuut onbenut.
    Ik vind het zeer knap, en ben erg trots.
    En poepjaloers, haha.

Tot gauw lieverd.

Dikke kus,

Harm

• 11 Maart 2013 - 16:56

Kim:

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams!

• 14 Maart 2013 - 11:40

Lilian:

Hallo Janine, Goed bezig!!! Klinkt allemaal geweldig, geniet er maar met volle teugen van!!
    Groeten, Lilian

• 14 Maart 2013 - 19:43

Wim En Tiny:

Hoi Janine,

Wat weer een mooi verhaal, zeg.
    Elke keer weer leuk om te lezen en een beetje met jou mee te genieten.
    Jeetje. Waar anderen hun hele leven over doen, dat beleef jij allemaal in één jaar !
    Kei-leuk . . . . . en ontzettend knap, dat je dit allemmal doet.
    Blijf genieten !!

Groetjes, Wim en Tiny.