New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janine - WaarBenJij.nu New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janine - WaarBenJij.nu

New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Janine

21 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdag 5 februari 2013
Op bezoek bij Sou-Shu, mijn vriendinnetje van de basisschool en al bijna 13 jaar niet meer gezien.

Om ongeveer 12.00 landde ik in Auckland in Nieuw Zeeland! Toch wel bijzonder, dat ik hier ook nog een bezoekje mag brengen.
Na een half uur was ik eindelijk aan de beurt bij de paspoort controle en 10 minuten later zaten ook de bagagecontroles er op! 
Een beetje spannend was het wel om de ontvangsthal binnen te lopen, maar al snel zag ik in de verte twee meiden de lucht in springen en zwaaien. Het was echt super om ze na zo een lange tijd weer te zien! We zijn meteen richting het centrum van Auckland gereden, waar we eerst lekker wat hebben gegeten en langs het water hebben gewandeld. Ook hier in Auckland de Tower bezocht met een mooi uitzicht over de stad! 

Aan het einde van de middag reden we naar Hamilton waar de familie woont. Hier hebben we met zijn alle gegeten en heel veel bij gekletst. Daar kwam niet snel een einde aan! 
Sou-Shu woont al samen met haar vriend, ongeveer 40 minuten rijden bij Hamilton vandaan. 
Zij gingen naar huis, ik bleef bij de familie waar Sou-Jie (het zusje van Sou-Shu ook woont). 

Samen met Sou-Jie bezocht ik de Hamilton Gardens. Er zijn vele tuinen, allemaal van verschillende landen. Heerlijk oom een paar uren in de natuur door te brengen!

We zijn naar een waterval geweest en daarna naar het strand aan de westkust geweest. Het zand op dit strand is zwart omdat hier ooit een vulkaan is uitgebarsten. 

Ook hebben we een 700m hoge berg beklommen, wat een klim was dat! Maar uiteindelijk heb je dan wel een heel mooi uitzicht en de weg terug is alleen maar makkelijker! 

Een dagtrip naar Rotorua waar we een park bezochten met geysers, deze stonken heel erg!
Maar ondanks dat was het wel interessant om te zien! 
Daar was ook een heel groot meer waar we nog even lekker op het gras hebben gezeten, helaas rook het daar ook nog niet zo lekker. 
Daarna reden we door naar de oostkust van het Noorder eiland, weer een berg beklommen met een nog mooier uitzicht, waarna we op het strand uitkwamen. Hier met wit zand! 

Sou-Jie ging op 12 februari terug naar de Universiteit in Australie, we zijn de avond daarvoor gezellig naar Sou-Shu's huis gegaan en op dinsdagochtend met zijn vieren naar het vliegveld gereden. 
Toen we terug waren vn het vliegveld gingen nog even slapen! Daarna zijn we naar het strand gereden en daar hebben we de rest van de middag doorgebracht! Genieten!

Op donderdag 14 februari bracht Sou-Shu mij naar de bushalte, het was alweer tijd om afscheid te nemen want ik ging nog een tour doen van een paar dagen in het noorden. 
Helemaal niet leuk, afscheid nemen. Maar ik ben heel erg blij dat ik haar nog een keer heb gezien, en wie weet zien we elkaar nog wel een keer!!

Die vrijdagochtend startte mijn tour richting het Noorden. De eerste stop was bij Goat Island, hier maakte we een trip op een glass bottem boat. We hebben vele vissen kunnen zien door het glas, gelukkig was het water ook heel erg helder!
Die middag kwamen we om 02.00 aan in Paihia. Tijdens de rit werdt verteld welke activiteiten we konden doen tijdens ons verblijf in de Bay of Islands, o.a. Skydiven... 
Ik had er nooit over nagedacht om dat zelf te doen, tot op dat moment, toen wilde ik het opeens wel heel erg graag! 
Om 02.30 hadden we (alice uit Italië en ik) ons ingeschreven en om 03.00 werden we al opgehaald door de organisatie! Let's go! 
Er waren veel wolkenvelden dus we moesten nog even wachten op een mooi stukje blauwe lucht.
Al snel werd het weer beter, kregen we onze pakjes aan en voordat we het wisten zaten we in het vliegtuigje! Op 3,7 km hoogte sprongen we samen met onze begeleiders uit het vliegtuigje! 
Waaaaauwie dat is gaaf, we vielen voor ongeveer 45 seconden naar beneden en toen pas kwam de parachute. Ik mocht ook zelf sturen! Helaas stonden we 4 minuten later alweer op de grond. 
Het is duur en heel snel voorbij, maar het is zo leuk, dat het het allemaal waard is! 
Mag ik nog een keer?!
Die avond hebben we gezellig een bbq gehad bij het hostel!

Zaterdag was een lange maar heel erg leuke dag! Om 07.15 zaten we allemaal in de bus, de eerste stop was bij een forest. Hier stonden vele Nieuw-Zeelandse bomen! 
Al snel reden we verder naar 'Ninety Mile Beach' (in werkelijkheid 64 mile).
Met die grote tourbus door het water over het strand, daar stond ik wel van te kijken hoe die daar met grote snelheid overheen ging! Dat moest natuurlijk ook wel, anders zouden we snel vast zitten denk ik.
Een stuk verderop kwamen we een andere tourbus tegen die vast stond op het strand. Gelukkig waren er drie tourbussen onderweg, dus de twee andere bussen kregen die bus na een tijdje eindelijk los uit het zand en konden we allemaal weer verder naar het volgende onderdeel... Sandboarden!!
Met een board liepen we naar de top van een ongeveer 100m hoge zandberg. Wanneer je boven stond kon je sommige stukken maar beneden niet eens zien, het was best wel stijl. Spannend! Maar als uit een vliegtuig springen lukte dan moest dit toch ook kunnen!.. 
Het was super leuk, om op redelijke snelheid naar benden te gaan! En ook al was die berg heel hoog en was het best zwaar om naar boven te lopen, ik ging toch nog maar een keertje! 
Hierna hadden we tijd om te lunchen en om ons even af te spoelen in de zee.
Al snel reden we weer verder naar Cape Reinga, het meest Noordelijke puntje van Nieuw-Zeeland! 
Dit is wel even bijzonder!! 
Later reden we verder naar een beroemde fish 'n chips shop, we aten in de bus en gingen weer terug naar Paihia! 
Die avond hebben Alice en ik nog een drankje gedaan en genoten van de lifemuziek die gespeeld werdt! 

Op zondagochtend zaten we op de boot en hadden we een trip door the Bay of Islands en 'Hole in the rock'. Genieten op de boot! We hebben ongeveer 8 dolfijnen en een paar pinguïns voorbij zien zwemmen! 

Later in de middag ging de bus weer terug naar Auckland en zat dit geweldige weekend er helaas alweer op! 

De laatste dagen in Auckland heb ik de haven en een market bezocht en genoten van de stad! 
Ik heb twee hele leuke weken gehad in Nieuw-Zeeland die ik echt niet had willen missen!!. :) 

Tot snel!
xxxxxxx

  • 21 Februari 2013 - 15:58

    Marleen & Gerard:

    Wow, spannend verhaal; leuk en goed geschreven. Chapeau!!
    Wat een geweldig terugzien met de 13-jaar geleden geëmigreerde familie.
    Geniet (alweer terug in Australië) van de Blue Mountains en daarna van de hele oostkust. xxxxx

  • 23 Februari 2013 - 11:08

    Ditte:

    Wow, echt super leuk!!
    Lijkt me echt gaaf om uit zo'n vliegtuig te springen :)
    Echt super leuk wat je allemaal te zien krijgt, witte stranden, dolfijnen etc.
    Geniet ervan schat!!

    xxx Liefs Ditte!

  • 26 Februari 2013 - 17:17

    Liesbeth:

    Ha Janine,
    Waat toch ein sjoën verhalen en foto"s,
    en aan dien gezicht kunse zeen det ze aan ut geneten bës.
    Geneet mer verder en hoop weer gauw get telaese.

    XXXX Hans & liesbeth , Ran & Tim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Janine

Actief sinds 18 April 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 17721

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 30 November -0001

Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: