Melbourne, Great Ocean Road & Grampians National P - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Janine - WaarBenJij.nu Melbourne, Great Ocean Road & Grampians National P - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Janine - WaarBenJij.nu

Melbourne, Great Ocean Road & Grampians National P

Blijf op de hoogte en volg Janine

05 Februari 2013 | Australië, Wolli Creek

Hi allemaal,

Nog steeds ver weg van huis, maar weer een nieuwe ervaring in dit grote avontuur!

Donderdagochtend, na heel veel knuffels van Kaitlin heeft Simone me naar het vliegveld gebracht, na het afscheid zat ik daar, alleen en helemaal klaar voor deze reis!
Mijn vlucht naar Melbourne zou om 02.15 PM vertrekken, gelukkig kon ik al vroeg inchecken en mijn bagage afgeven waardoor ik heel relaxed de winkels kon bezoeken en kon wachten totdat we konden boarden!
Door de opgelopen vertraging kwam ik ongeveer om 05.00 PM aan in Melbourne!
Met mijn backpack weer op mijn rug ging ik op zoek naar vervoer richting de stad! Al snel kwam ik de Skybus tegen die me naar het centrum bracht, waarna er ook nog een gratis taxi klaar stond die me maar mijn Hostel zou brengen!
Dat kwam wel even goed uit, want de regen kwam met bakken uit de lucht..
Eenmaal in het hostel kwam ik al snel in contact met twee engelse backpackers, we gingen op zoek naar de Aldi in de stromende regen, om even snel boodschappen te doen voor de komende dagen.
Om 08.00 PM was er de gelegenheid om in het cafe wijn en kaas te proeven, waarna nog een dating show volgde! De eerste avond was meteen al erg gezellig!

Vrijdagochtend na het ontbijt heb ik de Queen Victoria Market bezocht, altijd leuk om rond te neuzen bij alle kraampjes.
Daarna heb ik mijn wandeling voortgezet door het centrum richting de hoogste toren van Melbourne. Net zoals in de Sydney tower is ook hier de mogelijkheid om op 300 meter hoogte de stad te bewonderen!
Vanuit deze hoogte zag ik het Melbourne Aquarium, ik besloot om dit ook te gaan bezoeken!

Op zaterdag werd ik om 7.10 opgehaald bij het hostel, een half uur later was de groep compleet en kon de roadtrip richting The Great Ocean Road beginnen!
Deze eerste dag was voornamelijk on the road en tussendoor stopte we steeds bij de hoogtepunten om extra te kunnen genieten en foto's te maken!
We hebben vele mooie gebieden gezien o.a. waar de Koala's in het wild leven, een rainforest, the 12 Apostels (inmiddels nog maar 7 maar nog steeds indrukwennend om het met eigen ogen te mogen zien), en the London Bridge!

Onze slaapplaats was in The Grampians National Park, een rustige omgeving.

Op zondagochtend om 07.00 begon het programma alweer, het eerste half uur mochten we de wilde Kangaroos bewonderen en natuurlijk werden er ook vele foto's gemaakt!
Dit leuke moment werd vervolgd door een stevige boswandeling naar de top van een berg!
Wanneer we aan de top waren, wisten we wel dat het die zware maar mooie wandeling meer dan waard was, wat een waanzinnig uitzicht!
Op deze tweede dag hebben we o.a. ook McKenzie Falls bezocht. Het water van deze waterval is zo zuiver dat je er van kan drinken! Het smaakt beter dan het kraanwater in Australië!

Deze tour had ik niet willen missen, het was super!

Ik ben inmiddels al terug in Sydney. Om 07.00 AM vlieg ik naar Auckland - Nieuw-Zeeland!

Tot snel!
x Janine




  • 04 Februari 2013 - 20:34

    Marleen & Gerard:

    Wow, geweldige ervaring alweer. En nu... op naar Nieuw Zeeland. We gaan "jouw" vliegtuig weer volgen met de flightradar, natuurlijk. Veel plezier, vooral samen met Sou-Shu en Sou-Shi (ook al heten ze nu anders). Zeer benieuwd naar jullie hereniging na ongeveer 12 jaar. Doe ze de groeten, pas goed op jezelf en geniet!!! xxxxxx Marleen & Gerard

  • 05 Februari 2013 - 08:28

    Harm:

    Hoi meisje,

    Klinkt weer geweldig allemaal.
    En wat een prachtige foto's.
    Je bent net een paar uur in Nieuw Zeeland, ik wens je daar heel veel plezier.
    Tot gauw.
    XXXXXXX

    Harm

  • 05 Februari 2013 - 11:14

    Linda:

    Wow kei sjiek meid!! Geniet van dees nowe ervaring in dien groeete avontuur!

    x Linda

  • 05 Februari 2013 - 12:56

    Froukje:

    wow janine! Je bent al actief bezig:) echt mooie foto's ..
    Geniet er van lief!

    xxx Froukje

  • 05 Februari 2013 - 20:54

    Lieke:

    Lieve meid!

    Wat leuk om Sou Shu en haar zus weer te zien, heb gisteren de foto er nog eens bij gepakt !
    Ben benieuwd naar het verhaal van jullie ontmoeting :)

    Tot snel!!! xxxxxx

  • 14 Februari 2013 - 09:26

    Wim En Tiny.:

    Hoi Janine,
    Geweldig . . . . wat jij allemaal meemaakt !
    Enne . . . mooie foto's alweer.

    Geniet !!

    Groetjes, Wim en Tiny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wolli Creek

Janine

Actief sinds 18 April 2012
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 17714

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 30 November -0001

Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: